"Klątwa Przeznaczenia" M. Magoska-Suchar, S. Dubielecka

„Widzisz, drogi książę, za byciem wojownikiem nie zawsze przemawiają wyłącznie mięśnie, płeć czy młody wiek. Jeśli cechuję cię odwaga i waleczne serce, możesz się nim stać bez względu na to, kim jesteś.”  
M. Magoska-Suchar, S. Dubielecka 


Wydawnictwo: Novae Res
Autor: Monika Magoska-Suchar, Sylwia Dubielecka 
Oryginalny tytuł: Klątwa Przeznaczenia

Arienne od dawna przygotowywała się do tego dnia. Miesiące treningów wymagały od niej wiele wysiłku i cierpliwości, jednak czy wiedza magiczna i zdobyte umiejętności wystarczą? Ma zaledwie szesnaście lat, gdy przybywa do Czarnej Twierdzy. Nie jest to przyjemne miejsce, ale tylko ono może zapewnić dziewczynie bezpieczeństwo. Najpierw jednak musi przejść egzamin, a nikt nie daje jej szans na pozytywny wynik. 

Gdy Arienne zostaje zaakceptowana, w jednej chwili jej życie drastycznie się zmienia. Z dala od rodziny i luksusu, do którego przywykła, musi zacząć walczyć o siebie każdego dnia. W Twierdzy, rządzonej przez władczych mężczyzn, panuje tylko jedna zasada: „Nie okazuj strachu, bo zostanie on wykorzystany przeciwko Tobie”. Strach to nie jedyna rzecz, którą Arienne musi ukrywać. Dziewczyna włada potężną magią, a w Twierdzy nie ma miejsca na inteligentne i utalentowane kobiety. 

Czy Arienne stanie oko w oko ze swoim Przeznaczeniem? Czy odnajdzie w sobie wystarczająco dużo siły i odwagi, aby zrealizować powierzone jej zadanie? Czy uda się jej ujarzmić Lwa? Jakie wyzwania postawi przed dziewczyną przewrotny Los? Sprawdźcie sami! 


Niezwykle rzadko sięgam po polskie powieści. Niejednokrotnie się na ich zawiodłam, a tyle jest zagranicznych perełek, że na te polskie zwyczajnie szkoda mi czasu. Zdarza mi się jednak czytać rodzimych autorów. Mój wybór zazwyczaj pada na fantastykę, dlatego zrobiło mi się niezwykle miło gdy jedna z autorek zaproponowała mi zrecenzowanie „Klątwy Przeznaczenia”. O książce pierwszy raz usłyszałam bardzo dawno temu, jej opis od razu mnie zaintrygował. Ponadto nie słyszałam o niej żadnej negatywnej opinii! Byłam bardzo zaintrygowana!

„Klątwa Przeznaczenia” pod wieloma względami mnie zaskoczyła. Pierwszą rzeczą, która zwróciła moją uwagę była nietypowa narracja. Książka jest napisana w pierwszej i trzeciej osobie liczby pojedynczej, a sposób narracji zmienia się bardzo szybko. Na początku trudno było mi podążać za tymi zmianami, czułam się nimi przytłoczona, jednak po kilkudziesięciu stronach przestały mi przeszkadzać. Przez pierwsze 50 stron nie było łatwo przebrnąć. Autorkom brakuje lekkości w pisaniu przez co, trudno jest wgryźć się w książkę. Ponadto przeszkadzała mi różnica wieku między bohaterami. Nie potrafiłam ich sobie wyobrazić, a tym bardziej się z nimi utożsamić. Czułam do nich pewien dystant, jednak z każdą kolejną stroną zyskiwali moją sympatię.

A fabuła? To cudo! Każdy wątek, każda postać zostały wykreowane z dbałością o najdrobniejszy szczegół. Osobowość i priorytety głównych bohaterów zmieniają się w czasie trwania książki, a czytelnik ma okazję te zmiany śledzić. Każda kolejna strona to nowe zaskoczenie. Arienne, często nieświadomie, zbliża się do swojego Przeznaczenia, tylko czy udźwignie ciężar, który spoczywa na jej barkach? 

„Klątwy Przeznaczenia” nie mogę porównać do powieści, które dotychczas czytałam. Jest wyjątkowa pod każdym względem! Zawładnęła mną całkowicie. Nie mogłam się od niej oderwać, chociażby na chwilę! Wciągająca fabuła wynagrodziła wszystkie braki. Początkujące autorki wykreowały fantastyczny i pełen brutalności świat, w którym niewinna dziewczyna musiała się odnaleźć i udowodnić, że kobieta też może być godnym przeciwnikiem. Ponadto zakończenie mną wstrząsnęło i złamało moje serduszko. Kompletnie nie spodziewałam się czegoś takiego! „Klątwa Przeznaczenia” to idealna książka dla wszystkich fanów fantastyki. Polecam z całego serduszka i niecierpliwie czekam na kolejny tom!

22 komentarze :

  1. brzmi zachęcająco, przy tak dużej konkurencji trudno o ciekawą książkę...na pewno po nią sięgnę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po tą zdecydowanie warto sięgnąć! 😍

      Usuń
  2. Mi sie wydawało, że autorką nie brakuje lekkości, wręcz przeciwnie. A co do wieku, to w ogóle mi nie przeszkadzał :P Chyba mam dziwne upodobanie xD
    Niemniej ja także byłam tą książką oczarowana i też z niecierpliwością czekam na kolejną część ^^
    Obserwuję i zapraszam do siebie:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo o tej książce w blogosferze. Może czas po nią sięgnąć. Może raczej po "Drodze królów" Sandersona czyli za jakieś 1000 lat :D

    Pozdrawiam,
    https://czytelniczyzamet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Klątwy zdecydowanie warto poświęcić czas! 😄

      Usuń
  4. Spróbuję się przekonać :) Fanem fantastyki nie jestem, ale post zachęca skutecznie :)
    Pozdrawiam,
    www.damandherworld.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dzięki tej książce przekonasz się do fantatsyki 😊

      Usuń
  5. Zapowiada się baardzo interesująco, koniecznie muszą ją wpisać na swoją listę książek do przeczytania !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisz, dopisz! Tej powieście zdecydowanie nie powinno na niej zabraknąć 😊

      Usuń
  6. Ciągle się waham... Z jednej strony chciałabym ją przeczytać, ale z drugiej coś mnie od niej odpycha :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się wahałam! A gdy zaczęłam, wszystkie wątpliwości zniknęły 😍

      Usuń
  7. O tej książce słyszałem już naprawdę dużo dobrego. pewnie przeczytałbym ją gdyby nie wydawnictwo, które ją wydało. Mam problem z przeczytaniem dwustu stron od nich, a co dopiero ośmiuset... :D

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla tej książki warto pocierpieć ❤❤❤

      Usuń
  8. Jestem bardzo ciekawa tej książki zwłaszcza, że napisały ją polskie autorki, a ja czytam mało naszej rodzimej literatury. Sądząc po opisie to ta książka to coś idealnego dla mnie :)
    Pozdrawiam ;)
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Klątwa czeka na mnie w Polsce. Nie mogę się doczekać aż ją przeczytam :)
    https://magical-reading.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak już wspominałam na jakimś innym blogu, początkowo z wielką rezerwą patrzyłam na ten tytuł i generalnie byłam mocno nieprzekonana. Nadal nie jestem jakoś napalona na tę książkę, ale jeśli tylko mi wpadnie w ręce, to czemu nie :)
    Niezmiernie się natomiast cieszę, że książka w jakiś sposób może Cię przekonać do sięgania po polskich Autorów. Ja od jakiegoś czasu czytam bardzo dużo polskich książek, dominują u mnie. Nie wszystkie są idealne, aczkolwiek trafiały mi również zagraniczne gnioty, nie raz i nie dwa, więc nie mogę się czepiać. Ogólnie bilans polskich autorów wychodzi na plus... Odkryłam kilka swoich współczesnych perełek i pochłaniam ich książki w zastraszającym tempie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem bardzo ciekawa tej książki, więc na pewno ją przeczytam. Świetny blog i świetna recenzja.
    http://przyjaciolkiczytaja.blogspot.com/2017/05/wywiad-z-booktuberka-ojakksiazki.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi ciekawie! Sama dosyć rzadko sięgam po książki polskich autorów, ale ostatnio staram się to zmienić, bo naprawdę dużo czasami tracę, a "Klątwa przeznaczenia" wydaje się być czymś naprawdę dobrym! :) @rozczytane rozczytane.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam o tej książce dużo dobrego i bardzo mnie kusi, chociaż moja lista czytelnicza ciągle się wydłuża :)

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka