"Przybysze" M. Marr

„Człowiek siedzący naprzeciwko niej był zły na wskroś, a rozradowana mina na jego obliczu potwierdzała jedynie, że do tego już dawno oszalał.”
Melissa Marr


Wydawnictwo: Urobors
Autor: Melissa Marr
Oryginalny tytuł: The Arrivals
Polski tytuł: Przybysze

Wyobraźcie sobie, że pewnego dnia przenosicie się na Bezdroża, do niebezpiecznej krainy, gdzie otacza Was jedynie piasek. Bezdroża są pełne dzikich stworzeń, a każdy dzień to walka o życie. Co pewien czas zostaje zesłany tu nowy Przybysz, dlaczego więc wypadło akurat na Was? Bohaterowie zadają sobie to pytanie od ponad dwudziestu lat. Nie starzeją się, a czasem też nie giną, jednak nie rozumieją dlaczego tu trafili. Nauczyli się żyć w trudnych warunkach, poznali odpowiedź na pytanie „jak przetrwać?”, jednak „dlaczego?” wciąż pozostaje dla nich tajemnicą.

Co łączy Jacksona, Edgara, Kitty i innych Przybyszy? Pochodzą z różnych wieków, jednak każdy z nich ma na koncie zabójstwo. Nie pamiętają jak znaleźli się na Bezdrożach, wiedzą tylko, że ich sumienie nie jest czyste. Czy zesłanie to kara za popełnione grzechy?  

Jackson, Edgar i Kitty, wraz z grupką innych Przybyszy, od lat stawiają czoło Ajaniemu, temu, który sieje niezgodę. Każdy stara się przyciągnąć nowo przybyłych na swoją stronę. Ajani próbuje zgromadzić najpotężniejszych ludzi z nadzwyczajną mocą i ich wykorzystać do własnych celów. Czy mu się to uda? Kogo wybierze nowo przybyła dziewczyna? Czy Przybysze poznają odpowiedzi na nartujące ich pytania? Czy uda się im pokonać wroga? Przekonajcie się sami!


Po przeczytaniu książki czuje pewien niedosyt. Wiele pytań, zostało bez odpowiedzi. Fabułę można by troszkę bardziej rozpisać, może nawet stworzyć serie? Według mnie kilka wątków zostało potraktowanych bardzo pobieżnie. Zabrakło mi opisów początku życia Przybyszów na Bezdrożach. Chciałabym przeczytać o przygodach bohaterów, które miały wpływ na ich aktualne zachowanie, a były wspominane w jednym zdaniu. W kolejnych rozdziałach poszukiwałam odpowiedzi, które się nie pojawiły. Książka ukazała jedynie zarys historii, a fabuła, chociaż tak dobrze przemyślana, pozostała nierozwinięta.

Cała fabuła owiana jest tajemnicą. Z każdą kolejną stroną w mojej głowie pojawiały się nowe pytania i wątpliwości. Ciekawiły mnie dalsze działania i losy bohaterów. Wraz z nimi przemierzałam i odkrywałam pustynne tereny Bezdroży. Niestety autorka nie wykorzystała potencjału książki. Liczyłam na zwroty akcji, momenty grozy i niepewności, a otrzymałam pobieżną historie o Przybyszach. Książkę czyta się lekko i przyjemnie. Pomimo wielu niedoskonałości, wciągnęła mnie i byłam bardzo ciekawa zakończenia. Koniec końców, spodobała mi się. Jest to idealna lektura na raz, jednak nie należy nastawiać się na coś nadzwyczajnego.  

12 komentarzy :

  1. chyba się skuszę i kupię tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Szkoda, że zabrakło pewnych odpowiedzi. Co prawda są książki, które również pozostawiają pewne pytania, ale z drugiej strony bywają to pozycje, gdzie nie powinno się dodawać ani słowa więcej.
    W każdym razie bardzo mnie zaintrygował pomysł na fabułę, może być dość ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła ciekawa, a to ten typ książki, że odpowiedzi by się przydały 😉

      Usuń
  3. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale wydaje się być bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod wieloma względami jest, ale ma też swoje minusy 😊

      Usuń
  4. Takie książki są najgorsze, nie można się oderwać jednak pozostaje po nich niedosyt. Już wolę książki z gruntu złe nad którymi można się pastwić w recenzjach, najgorsza dla mnie jest przeciętność. Piękne zdjęcia i ciekawy blog. Poobserwuje i zapraszam do mnie
    pozdrawiam

    czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Liczyłam na coś lepszego, a ta nie jest, ani bardzo zła, ani bardzo dobra.

      Usuń
  5. raczej nie dla mnie, ciągle poszukuję książki z efektem łał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię książek, po których przeczytaniu pozostaję z mnóstwem pytań bez odpowiedzi..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem też mi to przeszkadza, a w tym przypadku bardzo

      Usuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka