"Chłopak z sąsiedztwa" K. West

„A jego oczy zdawały się mówić: „Może naprawdę masz lodowate serce, Charlie.”. Ciężko byłoby mi się z tym nie zgodzić.”
Kasie West


Wydawnictwo: Feeria young
Autor: Kasie West
Oryginalny tytuł: On the fence
Polski tytuł: Chłopak z sąsiedztwa

Jako kierowca, już nie do końca początkujący, musze przyznać, że ograniczenia prędkości utrudniają życie. Jadąc 50 km/h na dwupasmówce, mam wrażenie, że stoję w miejscu, a tym bardziej gdy jestem spóźniona, czyli ZAWSZE. Niejednokrotnie zdarzyło mi się wcisnąć pedał mocniej i złamać prawo, ale komu się nie zdarzyło? Charlie Reynolds nie jest wyjątkiem. Dostała mandat za przekroczenie prędkości. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie był drugi w ciągu dwóch miesięcy. 

Charlie Reynolds dorastała bez mamy. W domu pełnym facetów nie było łatwo. Nie miała wzoru, który uczyłby ją jak zrobić makijaż, skompletować ubrania, czy flirtować. Koszykówka, football, ciągłe bijatyki i podarte dżinsy stały się jej najbliższymi przyjaciółmi. Ciągłe rywalizacje na wytrzymałość były codziennością. Na „babskie” rzeczy po prostu nie było miejsca. 

Nieszczęsny mandat wszystko zmienia. Wściekły ojciec zmusza córkę, aby samodzielnie na niego zarobiła. W ten sposób Charlie trafia do eleganckiego butiku z ubraniami, czyli obcego sobie świata. Ekscentryczna właścicielka zdaje się rozumieć położenie dziewczyny. Chce jej pomóc, jednak wymaga od niej kilku zmian. Czy dziewczyna odnajdzie się w świecie mody? Czy obudzi w sobie kobiecość? Czy chłopak z sąsiedztwa stanie się kimś więcej? Sprawdźcie sami!


Na początku nie do końca polubiłam główną bohaterkę. Nie spodobał mi się brak empatii ze jej strony. Zachowywała się samolubnie i nie zwracała uwagi na uczucia innych. Bardzo szybko jednak zmieniłam o niej zdanie. Charlie i mnie łączy bardzo wiele. Sport, podarte dżinsy, dresy to nasz styl, a makijaż to czarna magia. Niejednokrotnie miałam wrażenie, że czytam o sobie. Zawsze lepiej odnajdywałam się w świecie chłopców niż dziewczyn, więc bez problemu mogłam utożsamić się z główną bohaterką. 

Spodobał mi się sposób przedstawienia relacji pomiędzy Charlie, a braćmi. Dogryzają sobie, żartują z siebie nawzajem, a jednak wiedzą o sobie wszystko, wspierają się i kochają. Mają wspólny język, a czasem nawet potrafią rozumieć się bez słów. Według mnie takie relacje są bardzo ważne w życiu, dlatego cieszy mnie, że autorka tak dobrze je opisała. Jestem również pełna podziwu dla roli ojca. Samotnie w ychował czwórkę, a nawet piątkę dzieci. Nie jest to łatwe zadanie, a jemu udało się utrzymać i zjednoczyć rodzinę.


„Chłopak z sąsiedztwa” to przyjemna lektura, w sam raz na wakacyjny wieczór. Brakuje w niej większych zaskoczeń, jest bardzo przewidywalna, jednak styl pisania autorki jest lekki, a cała powieść tak dobrze skonstruowana, że trudno się od niej oderwać. Książka niejednokrotnie wywołała uśmiech na mojej twarzy, a także łzy wzruszenia. Jeżeli szukacie lekkiej książki, która pomogłaby Wam oderwać się od rzeczywistości, to ta będzie idealna! Polecam z całego serduszka! 

30 komentarzy :

  1. Genialna recenzja! Książkę mam i chyba w najbliższym czasie ją przeczytam 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie piszesz. Ja dopiero zaczyna poznawać literaturę młodzieżową. Za moich czasów coś takiego nie istniało :P Książki tej autorki wydają się być ciekawe. Kiedyś na pewno po nie sięgnę.

    Pozdrawiam.
    Kasia z Ebookowych recenzji
    http://ebookowe-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uważam, że nie jest to niezwykle wartościowa, jednakże przyjemna lektura. :)

    Pozdrawiam,
    ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Kasie West ale to jest jedyna książka tej autorki, której nie przeczytałam :D

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/06/34-recenzja-fantastyczne-zwierzeta-i.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem tak strasznie ciekawa tej książki :d Musze ją w końcu kupić :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  6. JESZCZE NIC TEJ AUTORKI NIE PRZECZYTAŁAM, ALE MOŻE KIEDYŚ BĘDĘ MIAŁA KU TEMU OKAZJĘ :) RECENZJA JAK ZWYKLE CIEKAWA! :) POZDRAWIAM, REDGIRLBOOKS.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wielką ochotę na tę książkę, jestem pewna, ze bardzo mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna recenzja :D Zachęciłaś mnie,tak jak w wspomniałaś na wakacje ta książka wydaje się być idealna :)
    http://pomiedzyrozdzialami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam wszystkie książki Kasie West wydane w Polsce z wyjątkiem właśnie tej jednej. Niestety, opis nieszczególnie mnie zainteresował, brzmiał strasznie schematycznie i dlatego po nią nie sięgnęłam. Teraz trochę żałuję, zwłaszcza że to idealna, wakacyjna lektura ;)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze masz szansę 😊 Mnie ta książka zachwyciła, chociaż jest prosta i schematyczna 💕

      Usuń
  10. Nie jest to moja ulubiona powieść tej autorki. O wiele bardziej podobał mi się "Chłopak na zastępstwo" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi troszkę bardziej jednak "Chłopak z sąsiedztwa" ale uwielbiam obie 💕

      Usuń
  11. Przeczytam, przeczytam. Tej autorki jeszcze nic nie czytałam, ale wiem, żę jej książki są idealne dla mnie. Bardzo dobra recenzja, Zosiu!
    Pozdrawiam! i zapraszam
    http://polecam-goodbook.blogspot.com/2017/06/bez-ciebie-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj! Czytałam dwie i uwielbiam 💕

      Usuń
  12. Czytałam wszystkie inne wydane książki autorki, oprócz tej. I mimo, że jej książki są powtarzalne, można wiele się domyślać, to i tak sprawiają czytelnikowi przyjemność :) A po tę również sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Zaskoczeń nie ma, ale czyta się je bardzo przyjemnie 💕

      Usuń
  13. To książka o modzie? Oo Widziałam tonę recenzji jej powieści, ale jakoś mi to umknęło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nazwałabym jej książka o modzie. Główną bohaterka poznaje tajniki makijażu i doboru stroju, jednak jest to malutki wątek w porównaniu do całej treści 😊

      Usuń
  14. Czytałam tej autorki "Chłopak na zastępstwo" i książka bardzo mi się podobała. Sądzę, że z tej również byłabym zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Chłopak z sąsiedztwa" podobał mi się nawet bardziej niż "Chłopak na zastępstwo" 💕 Uwielbiam oby dwie!

      Usuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka