"Błękit" L. Glass

"Nie byłam w stanie połączyć się ze wszechświatem. Nie byłam w stanie połączyć się nawet ze swoją matą. Wciąż się wierciłam, żeby jakoś wygodnie się ułożyć. Nie mogłam się skupić na niczym innym niż na myśli, że pierwszy od wieków chłopak, który mi się podoba, leży tuż obok. Jak często leży się w ciemności na podłodze obok fajnego kolesia?"
Lisa Glass 


Wydawnictwo: Zielona Sowa
Autor: Lisa Glass
Polski tytuł: Błękit

Po lekturze "Góry Synaj" naszła mnie ogromna ochota na coś "lekkiego". Książka Krzysztofa Koziołka podejmowała trudniejszą tematykę, nawiązywała do okresu II Wojny Światowej, a więc też wymagała ode mnie większego skupienia. Nie zwykłam czytać podobnych książek zbyt często, a już na pewno nie w wakacje! Zaraz po jej ukończeniu postanowiłam zabrać się za "Błękit", licząc, że będzie to przyjemna odskocznia. Miałam rację!


Szesnastoletniej Iris związki nie w głowie. Po historii z Danielem praktycznie przestała wychodzić z domu i nie ma zamiaru angażować się w nic nowego. Pewnego dnia, po długich namowach przyjaciółki, zgadza się pójść na zajęcia jogi. Instruktorka zaleca dobranie się w pary i zanim Iris się zorientuje, staje oko w oko z przystojnym, niebieskookim surferem. Dziewczyna udaje obojętność, jednak Zeke od razu wpadł w jej oko. Czy miłość do surfingu ich połączy? Jaką tajemnice skrywa Zeke? Czy chłopak sprawi, że dla Iris będą to wakacje życia?


"Błękit" to typowa młodzieżówka. Napisana w lekkim stylu, wakacyjna historia o miłości, przyjaźni, wzlotach i upadkach z wysokimi falami w tle. Lisa Glass przedstawiła życie surfera ze wszystkimi zaletami i wadami. Wszyscy dążymy do doskonałości, a to wywołuje ogromny stres. Zeke popełnił w życiu kilka błędów, jednak odpokutował za to i znalazł swoją drogę do sukcesu. Iris odnalazła w sobie wolę walki o własne marzenia i uwierzyła, że wszystko jest możliwe.


"Najgorętsza historia lata"? O, tak! W książce znalazło się miejsce na trójkąt miłosny, wyzwania, a także chwile grozy! W niektórych momentach bałam się o los bohaterów! Opowieść utrzymana jest w ciepłym klimacie, czyniąc ją idealną lekturą na lato. Miłość, słońce, morze i plaża, czy może być coś lepszego? Czytając "Błękit" świetnie się bawiłam. Podobał mi się sposób w jaki bohaterowie odkrywali siebie, wytaczali swojemu życiu nową ścieżkę. Jestem pewna, że miłośnikom młodzieżówek przypadnie ta historia do gustu!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu:
 

18 komentarzy :

  1. Uwielbiam książki młodzieżowe, więc jestem pewna, że "Błękit" przypadnie mi do gustu 😁 świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaj zwykle piękna recenzja! Mam ochotę na tę książkę ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię sobie przeczytać czasem jakąś fajną młodzieżówkę. Może skusze się na Błękit :) Świetna recenzja, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam czy uda mi się załatwić ten tytuł, bo jestem go ciekawa :)
    Super recenzja!

    Pozdrawiam,
    www.ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że trafi w Twojej ręce 😊

      Usuń
  5. Lubię czasem takie młodzieżówki, więc mogłabym się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słowo joga i już chcę przeczytać tę książkę. Mam chęć przeczytać tę książkę jeszcze w to lato. :D
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię młodzieżówki, zwłaszcza z latem w tle, a takie, które łączą w sobie kila gatunków to już w ogóle mój must read ;) Bardzo chętnie przeczytam ;)

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje mi się, że córka dobrze odnalazłaby się w tej historii, chętnie podsunę jej ten tytuł pod rozwagę. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  9. Tytuł w sam raz na leniwe popołudnie - zapisuję tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się ciekawie. Myślę,że warto po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne zdjęcia! A książka brzmi niezwykle wakacyjnie. I ta okładka... zakochałam się :) summer vibes! http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Trójkąt miłosny to coś, co zawsze mnie odstrasza. Na pewno nie skuszę się na "Błękit", choć wydaje się dobrą książką na letni wieczór.

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka