Przedpremierowo "Droga do ciebie" J. P. Monninger

"Więc obiecałem sobie, że będę żył pełnią życia, że zwiedzę tyle świata, ile się da. Wiem, że to niemożliwe, naprawdę wiem, ale mam także świadomość, że pewnego dnia umrę i nie będzie to w tak dalekiej przyszłości, jak sobie wyobrażamy."
J. P. Monninger

Wydawnictwo: Czarna Owca
Autor: Joseph Monninger
Polski tytuł: Droga do ciebie



Na Erasmusie poznałam niesamowitego człowieka. Był moim wykładowcą. Jako dwudziestokilkulatek zapakował plecak i wyruszył w podróż. Zwiedzał miejsca znane i nie znane, odkrywał świat, uczył się rozumieć ludzi i siebie. Przekroczył granice prawie 100 państw. Zrozumiał, co jest w życiu najważniejsze i właśnie to próbował przekazać nam na zajęciach. Joseph Monninger podjął podobną próbę, wykorzystał do tego słowo pisane.


Heather Mulgrew wszystko sobie zaplanowała. Ukończyła studia z wyróżnieniem, a już za chwilę rozpocznie pracę w wielkiej korporacji w Nowym Jorku - czeka ją wielka kariera. Zanim jednak wkroczy w świat biznesu, wraz z przyjaciółkami wyrusza w podróż po Europie. Jeszcze nie wie, że te kilka tygodni nieodwracalnie zmieni jej życie, a wszystko przez przystojnego Vermontczyka. Jacka poznaje w pociągu do Amsterdamu. On również zwiedza Europę, podąża za zapiskami dziennika dziadka, żołnierza II Wojny Światowej. Krótka chwila, jedno spojrzenie wystarcza, aby ich drogi się połączyły. Jack i Heather uczą się siebie nawzajem, odkrywają tajemnicze miejsca, a ich stosunek do życia ulega diametralnej zmianie. Ta podróż zmienia wszystko, ale czy będzie ostatnia?

W pierwszą podróż rodzice zabrali mnie, gdy miałam zaledwie kilka miesięcy. Od tego czasu byłam w wielu krajach, widziałam mnóstwo typowych atrakcji turystycznych, jednak nigdy nie zwiedzałam w taki sposób jak bohaterowie. Leżenie na plaży, zwiedzanie popularnych zabytków, ma swój urok, tylko chyba nie dla mnie. Chciałabym wyjechać tak jak bohaterowie - spakować plecak i ruszyć przed siebie, podziwiać miejsca znane i ukryte przed oczami turystów, poznawać ludzi, a przede wszystkim poznać siebie. Czy znajdę w sobie odwagę, aby zrobić ten pierwszy krok? Mam nadzieje, że tak!

Powieść Josepha Monningera poruszyła mnie i zmusiła do refleksji. Wraz z bohaterami odkrywałam nowe miasta, czytałam o miejscach, które zapewne nigdy nie zwróciłyby mojej uwagi. Niezwykle ciekawy był dla mnie fragment opisujący Kraków. Z łatwością mogłam sobie wyobrazić trasę jaką przemierzają Jack i Heater, a samo miasto zrobiło na mnie podobne wrażenie.




Autor na nowo obudził we mnie głód poznania. Moja potrzeba podróżowania przez pewien czas była uśpiona. Zapomniałam już dlaczego właściwie zaczęłam studiować Turystykę i Rekreację. Joseph Monninger mi o tym przypomniał. Zwiedzając nowe miejsca, odczuwam spokój. Mam wrażenie, że każde miejsce może stać sie moim domem. Świat jest otwarty, kryje odpowiedzi na wszystkie pytania i wątpliwości, wystarczy szczypta odwagi. "Droga do ciebie" pomogła bohaterom zrozumieć siebie, a mi wskazała kierunek ku "starej" pasji. 


Za egzemplarz recenzencki dziękuję:

8 komentarzy :

  1. Bardzo cenię książki, które pozwalają nam przypomnieć sobie, co jest dla nas ważne, co ma znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę koniecznie sięgnąć po tę książkę ❤ wspaniała recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle się nie zawiodłam, kolejna świetna recenzja :-)
    Z przyjemnością sięgnę po tę pozycję.

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że ta książka będzie mi towarzyszyć w tegorocznej wakacyjnej podrózy <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam już drugą recenzję na temat tej książki ;) Pierwsze recenzja spodobała mi się i zachęciła do przeczytania tej książki. Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie zachęciła do sięgnięcia po tą powieść ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi zachęcająco. Myślę, ze warto po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetna recenzja! Mi tez się marzą takie podróże - spontaniczne i dzikie. Przekonałaś mnie do tej książki więc chyba sobie ją zabiorę na wakacje, oczywiście w formie ebooka ;-)

    www.ebookoholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieję, że przede mną jeszcze wiele podróży.
    Cudowna recenzja - z chęcią zapoznam się z tą książką!

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka