Ze słownikiem - Alice's Adventures in Wonderland, The Memoirs of Sherlock Holmes


Czytanie po angielsku zawsze mnie przerażało. Nie czułam się gotowa. Bałam się, że nadmiar niezrozumiałych słów mnie przerośnie i zniechęci. Spróbowałam dosłownie raz. W gimnazjum nauczycielka poleciła mi krótką pozycję, powiedziała, że jestem gotowa i na pewno sobie poradzę. Nie dałam rady. Po dwudziestu stronach zrezygnowałam. Ciągłe kartkowanie słownika, tłumaczenie wyrazów zniechęciło mnie do czytania. Przez kilka kolejnych lat unikałam książek po angielsku jak ognia. Czekałam na polskie wersje, bo wciąż miałam w głowie tą porażkę. Ostatni tom mojej ulubionej serii nie został przetłumaczony, a ja do dziś nie poznałam jej zakończenia! Bałam się spróbować! Musicie wiedzieć, że mój sposób myślenia nie zmienił się nawet, gdy zaliczyłam certyfikat FCE. Bezustannie wierzyłam, że czytanie po angielsku to zbyt duże wyzwanie. Jeszcze długo nie sięgnęłabym po żadną książkę, gdyby nie Ze słownikiem.


Gdy pierwszy raz zobaczyłam książki wydawnictwa Ze słownikiem, traktowałam je z ogromną rezerwą. Pomyślałam sobie: "Fajna opcja, na pewno wielu ludziom się spodoba, ale to nie dla mnie, poziom języka jest za wysoki, nie dam rady". Książki stawały się coraz bardziej popularne, widziałam je na facebooku, instagramie, ale wciąż mnie do nich nie ciągnęło... Kiedyś wzięłam udział w jednym konkursie z ich tytułami, ale jak to w konkursach, byłam pewna, że nie wygram. A jednak! W ten sposób trafiła do mnie powieść "W 80 dni dokoła świata". Od razu się zakochałam! Wydawnictwo Ze słownikiem rozwiązało wszystkie moje problemy, rozwiało wszystkie wątpliwości i dało mi niezbędnego kopa, żebym zaczęła przygodę z czytaniem po angielsku!

Jakiś czas temu otrzymałam od wydawnictwa Ze słownikiem dwa nowe tytuły. Dosłownie skakałam z radości na widok paczki! "Alicja w krainie czarów" i "Wspomnienia Sherlocka Holmesa" to książki wręcz stworzone dla mnie! Bardzo dobrze znam obie historie, dzięki czemu czytanie ich było przyjemnością.


Czytanie zaczęłam od "Alicji w krainie czarów". Książka jest na poziomie A2/B1, więc wydała mi się idealna na początek. Historii nie musze Wam opowiadać, wszyscy ją doskonale znacie. Szybko przepływałam przez kolejne strony. Nie znałam wszystkich słów, jednak słownik na marginesach, a także na początku i końcu książki bardzo pomógł mi w lekturze. Nie musiałam trzymać dodatkowego ciężkiego tomiszcza w rękach. Mogłam spokojnie zabrać książkę w podróż, nie martwiąc się, że nie będę miała gdzie sprawdzić trudnych słów. Na początek polecam Wam tą historie z całego serduszka, świetna zabawa gwarantowana! Zapraszam Was do kliknięcia w link, przeniesie Was do pierwszego rozdziału książki.

"Wspomnienia Sherlocka Holmesa" były większym wyzwaniem. Poziom angielskiego to B1/B2, czyli dla bardziej wprawionych czytelników. Obawiałam się czy poradzę sobie z XIX-wiecznym angielskim, jedenaście opowiadań w takim stylu to nie byle gratka. Dawkowałam sobie lekturę. Czytałam po jednym opowiadaniu, gdy miałam wolną chwilę. Dzięki temu ilość nowych słów mnie nie przytłoczyła, a lektura sprawiała przyjemność. Sherlock Holmes po angielsku okazał się świetną przygodą, miło było przeczytać te historie jeszcze raz i to w oryginale! Tu znajdziecie pierwszy rozdział książki.

Wydawnictwo Ze słownikiem ułatwia czytanie po angielsku w innowacyjny sposób. Słownik obecny w książce ułatwia czytanie w ogromnym stopniu. Koniec z ciężkimi słownikami, wertowaniem wielkich tomów. Teraz możemy czytać po angielsku zawsze i wszędzie, nie martwiąc się trudnymi słowami. Obecnie w mojej biblioteczce znajduje się pięć tytułów, a kolekcja z pewnością się powiększy. Ze słownikiem wciąż wprowadza nowe tytuły do swojej oferty (link), a więc każdy znajdzie coś dla siebie. 

Za egzemplarze dziękuję wydawnictwu:

11 komentarzy :

  1. Chciałabym umieć na tyle języki obce żeby móc czytać tego typu książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawnictwo w swojej ofercie ma książki na poziomie A1/A2, specjalnie dla osób, które nie czują się pewnie w angielskim. Koniecznie sprawdź 😊

      Usuń
  2. Świetna inicjatywa! Mam nadzieję, że ja też kiedyś będę mogła czytać tego typu książki bez większych problemów! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawnictwo Ze słownikiem na pewno Ci w tym pomoże. Umieszczony słownik naprawdę bardzo ułatwia sprawę. 🙂

      Usuń
  3. Książki tego wydawnictw kuszą mnie od dawna. Są świetne gdy chce się zacząć czytać po angielsku i przy okazji się czegoś nauczyć.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy nich nauczyłam się bardzo wiele 😊

      Usuń
  4. Moje książki od tego wydawnictwa czekają na półce i chyba pora by po nie sięgnąć :D świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam już od dawna Alicję i nie mogę się za nią zabrać. Ale w niedalekiej przyszłości zmuszę się do niej :D
    Pozdrawiam!
    https://recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spędzisz z nią miło czas 😊

      Usuń
  6. Mój angielski jest bardzo zły... mam 3 książki po angielsku w mojej biblioteczce - pierwszy i drugi tom mojego ukochanego cyklu "House of Night" (Dom Nocy) oraz właśnie jedną wyd. Ze słownikiem, a mianowicie "Doktora Dolittle". Myślę, że będzie dobra na początek, bo to ksiązka dla dzieci. Zazdroszczę "Sherlocka" i "Alicji..." bo zarówno jedno jak i drugie uwielbiam i bardzo chciałabym przeczytać w oryginale.

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka