"Dyskretne szaleństwo" M. McGinnis

"Jeśli obawia się Pan mroku, w którym się przez tę pracę zanurzę, proszę się nie bać. Ten mrok mieszka we mnie już od dawna." 
Mindy McGinnis

Wydawnictwo: Kobiece
Autor: Mindy McGinnis
Oryginalny tytuł: A Madness So Discreet
Polski tytuł: Dyskretne szaleństwo 




W XIX wieku wszystko, co odstawało od normy było powodem do wstydu. Nieplanowana ciąża stała na pierwszym miejscu. To właśnie przez nią Grace Mae musi "zniknąć" do czasu rozwiązania. Dziewczyna z wyższych sfer, córka senatora zhańbiona - ta sprawa nie może ujrzeć światła dziennego. Okrutny ojciec zamyka Grace w ośrodku dla obłąkanych. Nie jest ona jedyną "niepotrzebną" osobą w przytułku, zdrowi i chorzy ludzie mieszają się, a granica pomiędzy normalnością a szaleństwem się zaciera. Pewnego dnia los Grace się odmienia. Za sprawą doktora Thornhollow'a, zajmującego się psychologią kryminalną i pewnej intrygi, dziewczyna opuszcza mury więzienia i rozpoczyna nowe życie. Wraz z lekarzem udaje się w pogoni za niebezpiecznym mordercą. Udając obłąkaną, zbiera ślady z miejsc zbrodni i magazynuje je w swoim wyjątkowym umyśle. Czy ten duet usidli niebezpiecznego mordercę?


Rzadko sięgam po thrillery, a jednak opis "Dyskretnego szaleństwa" mnie zaintrygował. Od początku powieści jesteśmy wciąganiu w dziewiętnastowieczne realia. Okrucieństwo i ból w ośrodku dla obłąkanych są na porządku dziennym. Zamykani są w nim zdrowi ludzie, niepotrzebni lub uciążliwi dla swoich rodzin. Traktowani są gorzej niż zwierzęta. Opisy są bardzo plastyczne, dzięki nim z łatwością możemy wyobrazić sobie panujące warunki.

Rozdziały poświęcone przytułkowi były ciekawe, jednak trochę się przy nich nudziłam. Dopiero gdy wraz z bohaterami wkroczyłam w kryminalny świat, książka mnie naprawdę zaciekawiła. Doktor Thornhollow i Grace analizują przypadki kryminalne niczym Sherlock Holmesa. Zwracają uwagę na najdrobniejsze szczegóły, wykorzystują dedukcje, analizują ludzkie zachowania. Tworzą zgrany duet, wzajemnie się dopełniają.

Mindy McGinnes stworzyła nowy rodzaj powieści kryminalnej. Połączenie zakładu dla obłąkanych oraz przypadków kryminalnych, daje czytelnikowi dokładny obraz XIX-wiecznej rzeczywistości. Płynny styl autorki sprawia, że książkę czyta się bardzo szybko. Zdarzają się przestoje, ciekawsze i nudniejsze fragmenty. Książka nie była idealna, jednak czytało mi się ją dobrze. Fani thrillerów i kryminałów zdecydowanie powinni po nią sięgnąć!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu:

9 komentarzy :

  1. Ja równiez rzadko sięgam po ten gatunek, ale tym razem czuję się zaciekawiona. Myślę, że to byłaby dobra książka dla mnie.
    Pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że zainteresowałaś mnie tą książką!

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesting! I like reading too! You've an amazing blog and I'll be happy if we start following each other!

    http://julesonthemoon.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam różne recenzje tej książki. Na razie jednak odpuszczę sobie jej czytanie.

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w kolejnych recenzjach coś zainteresuje Cię bardziej :)

      Usuń
  5. Ciekawa okładka, myślę że mogłaby być fajna, ale to chyba nie moje klimaty. Choć kto wie, może coś mi się odwidzi :)
    Pozdrawiam ciepło Sara z Niesamowity świat książek

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka