"Popiół za popiół" J. Han, S. Vivian


"A więc to jest moje zadanie. To dlatego tkwię na wyspie Jar. Jestem mścicielką. Aniołem zemsty zesłanym na ziemię, bym naprawiła wyrządzone zło."
Jenny Han, Siobhan Vivian

Wydawnictwo: Feeria Young
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian
Oryginalny tytuł: Ashes to Ashes
Polski tytuł: Popiół za Popiół



Mary, Kat i Lillia to trzy licealistki, których ścieżki splata przewrotny los. Wszystkie mieszkają na pocztówkowej wyspie Jar. Wydawać by się mogło, że to raj na ziemi, ale nie dla nich! Chociaż są młode, poznały smak zawodu. Zostały okrutnie zdradzone przez najbliższych. Połączyła je żądza zemsty. Teraz powracają w zupełnie nowej odsłonie, ale czy wciąż stoją po tej samej stronie barykady? Czy prawda zmieni wszystko? Odpowiedziały ogniem na ogień, a teraz cały ich świat zamienia się w popiół!


Gdy usłyszałam o zbliżającej się premierze trzeciego tomu serii, postanowiłam szybko nadrobić poprzednie. Leżały na mojej półce od dawna, jednak dopiero teraz dostałam odpowiedni zastrzyk do działania. Ta seria od początku była dla mnie zagadką, a już po pierwszych stronach wiedziałam, że taką pozostanie aż do końca. Spodziewałam się lekkiej młodzieżówki i poniekąd taka była. Autorki poprowadziły fabułę w zupełnie innym kierunku niż podejrzewałam i zrobiły to doskonale!

"Popiół za popiół" nie skupiał się na zemście, a właściwie nie w taki sposób jak poprzednie tomy. Już w pierwszych rozdziałach pytania z poprzedniej części zostały rozwiane. Pojawił się zupełnie nowy wątek, a zemsta nabrała innego kształtu. Autorki świetnie poradziły sobie z budowaniem napięcia. Narastało ono z każdym kolejnym rozdziałem, aby nagle wybuchnąć w ostatnich scenach. Książkę otworzyłam tylko raz. Zamknęłam ją dopiero po skończonej lekturze, bo nawet na chwilę nie mogłam się oderwać! Obawiałam się tego, co może przynieść przyszłość moim bohaterkom.

Autorki doskonale wykreowały postacie w książce. Każdy miał dwa oblicza, krył w sobie mroczne sekrety, a także kruche serce. Nie łatwo było rozszyfrować kto w tej rozgrywce jest dobry a kto zły, kto gra pierwsze skrzypce. Czytając, czułam się nieustannie zwodzona - obdarzałam kogoś sympatią, żeby za chwilę go znienawidzić, a nielubianą postać pokochać. Ogromnie zaskoczyła mnie postać Mary. W czasie książki przeszła ogromną przemianę, z nieśmiałej dziewczyny zmieniła się w potwora zemsty. Autorki zadbały o kreację tej postaci z wyjątkową dokładnością. Jestem bardzo ciekawa skąd pomysł, aby tak poprowadzić bohaterkę.


"Popiół za popiół" to znakomite zwieńczenie serii. Zemsta i strata są wszechobecne. Tajemnica rodzi tajemnicę. Przyjaźń i nienawiść zamieniają się miejscami w zatrważającym tempie. Akcja przybiera zaskakujący obrót. Gwarantuje, że przy tej książce nie będziecie się nudzić!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu:


17 komentarzy :

  1. Nie czytałam jeszcze żadnego tomu, ale mam zamiar :) Widziałam ostatnio ''Ból za ból'' w księgarni, ale stwierdziłam że piętrzące się książki na mojej półce muszą zostać przeczytane i dopiero wtedy poddam się zakupowemu szaleństwu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa recenzja. Nie miałam jeszcze przyjemności spotkać się z ta trylogią, ale zainteresowałaś mnie. Będę musiała to szybko nadrobić. Zaobserwowałam i zostaje tu na dłużej. Zapraszam również do siebie na www.book-and-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tej serii, ale jak widać warto się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta seria zapewnia świetną rozrywkę, dobrze od czasu do czasu sięgnąć po taką książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzieś mi się ostatnio przewinęła okładka ostatniej części, ale o całej serii słyszę po raz pierwszy. Niemniej jednak zaintrygowałaś mnie bardzo i jak zwalczę moje stosy hańby, to kiedyś ją przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę zabrać się za tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę dorwać te książki! Zapowiadają się naprawdę ciekawie! Poza tym nie natknęłam się na podobne książki, więc z pewnością okażą się powiewem świeżości. :)

    Pozdrawiam
    Davina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno! Ja też nigdy nie czytałam niczego podobnego :)

      Usuń
  8. Dobrze, że dopiero o tym słyszę, haha. No ale bywa. Koniecznie przeczytam tę książkę, ale muszą poczekać w kolejce.
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze ale bardzo mnie ciekawią te książki :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/08/47-recenzja-dolina-mgie-cz-i-droga.html

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka